Namn: Madeleine
Ålder: 21år
Bor: Stockholm
Civilstatus: Sambo

Taket kan göra så mycket..

Något som verkligen kan förstöra ett hus är fula fasader eller fula tak. Det gör verkligen mycket för huset, mycket mer än man tror. Jag och min sambo letar lägenhet i Stockholm just nu, och då blir det ju per automatik att man även tittar på hus. Jag är kinkig! Jag skulle aldrig vilja bo i ett fult hus. Och det finns verkligen fula hus! Många borde fixa fasaderna och byta ut sina tak. Dessutom ser husen så mycket fräschare ut när det har ett helt nytt tak.

Jag var inne på Monier som är en världsledande leverantör av tak och tittade på deras utbud av tegeltak. Oj så fina husen blev efter det! Verkligen stor skillnad. Jag skulle nog främst välja svart tak (snyggt!) men det verkar finns ett enormt utbud. Av deras tegel så hade jag nog valt modellen KDN som är ett exklusivt holländskt tegel. Såå snyggt!

Nu är ju det tyvärr inte aktuellt för mig att byta taktegel på min bostad eftersom vi bor i lägenhet, men titta kan man väl? Förresten håller bostadsföreningen hos mamma på att byta tak, undrar om dom använder Monier? Tveksamt, för det taket är inte alls vackert haha. Dom borde haft svart tak hos mamma och därmed basta!

Kommentarer


Regler:

- Tänk på att din IP-adress registreras! Du är aldrig helt anonym.
- INGEN reklam tack! Varken för tävlingar, din blogg eller dyl.
- Fråga INTE hur jag mår, eller vad jag gör. LÄS BLOGGEN istället så får du svar.
- LÄS bloggen innan du kommenterar. Det är väl därför du är här?
- Jag svarar på VARJE KOMMENTAR som följer dessa enkla regler.


Kommentera:

Namn:

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig.
Trackback

bloglovin









Blogg listad på Bloggtoppen.se Personligt
RSS 2.0