Namn: Madeleine
Ålder: 21år
Bor: Stockholm
Civilstatus: Sambo

Varför kan jag inte hålla mig till att läsa i normal takt?

Jag tycker om att läsa, men gör det inte så ofta. Det beror oftast på att jag föredrar att läsa pocket och utbudet av dessa är inte särskilt fett på biblioteket. Så när jag köper böcker blir det oftast second hand och någon enstaka gång ny. Så hur blir mitt utbud av böcker att läsa? Lite sisådär.. jag prioriterar inte direkt bokköp.

Och nu är jag lite surig för det. Jag hittade en deckare i mammas rum i går kväll som jag inte hade läst och började ögna igenom. Skitbra, den var på 400 sidor! Tänkte att denna räcker väl i alla fall i ett par dagar.. men icke. Den var så bra så jag läste ut den redan i går kväll. Jag blir så trött! Jag låg vaken till 01.30 för att läsa ut boken, jag kunde bara inte släppa den ifrån mig!

Å ena sidan är jag jätteglad att jag läser så snabbt och lätt, men ibland är det inte kul. Som idag - superhärligt väder för att lägga sig i gräset och läsa. Men har jag någon bok att läsa? Nepp. Jag skall upp och rota i garderoben sen för att se om jag hittar någon, men jag hyser inga större förhoppningar.

Sådana här dagar längtar jag mig bort och funderar hur det hade varit att läsa lite långsammare. Tänk om jag läste hälften så snabbt? Då hade jag haft något att läsa idag. Jag har försökt att hejda mig och läsa långsammare men jag blir så uttråkad då. Det fungerar ungefär ett par meningar och sen är jag igång i samma takt igen. Tröstlöst.

Såååå.. istället för att ligga ute på en filt och läsa idag så blir det till att röja i garderoben efter en bok att läsa. Stackars, stackars mig.


Boken jag läste igår - rekommenderas!

Kommentarer


Regler:

- Tänk på att din IP-adress registreras! Du är aldrig helt anonym.
- INGEN reklam tack! Varken för tävlingar, din blogg eller dyl.
- Fråga INTE hur jag mår, eller vad jag gör. LÄS BLOGGEN istället så får du svar.
- LÄS bloggen innan du kommenterar. Det är väl därför du är här?
- Jag svarar på VARJE KOMMENTAR som följer dessa enkla regler.


Kommentera:

Namn:

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig.
Trackback

bloglovin









Blogg listad på Bloggtoppen.se Personligt
RSS 2.0