Namn: Madeleine
Ålder: 21år
Bor: Stockholm
Civilstatus: Sambo

Lita inte på att någon annan sköter din ekonomi.

Jag är arg, ledsen och irriterad. Jag har inte låtit någon annan sköta min ekonomi, men jag har blivit beroende av en annan människa för att kunna sköta den.

Jag och D befinner oss ju i Stockholm, men var hamnar all post och räkningar? Tadaaa! Vi har en kille som tar in posten åt oss och tanken är att han skall skicka upp den också. Ja, tanken var så i alla fall.

Vi bad honom i slutet av Juni att göra detta och när tror ni posten dök upp? Hehe, ja, inte än i alla fall. Trots att vi har tjatat, han har sagt att han "lovar att packa ikväll" och annat skitsnack så kommer den inte. Förra gången dröjde det visserligen också länge, men inte såhär. Det har gått över två veckor nu!

Visst att man jobbar och så, men han har tid att lämna det endera innan jobbet eller på helgen t.ex. Inser han inte att han sitter med någon annans ekonomi i sina händer? Vi har antagligen missat att betala räkningar - och det kommer bli dyrt. Dom där hundralapparna som läggs på påminnelseavgifter hade vi kunnat göra något annat för istället.

Jag är ledsen och förtvivlad, utan någon som helst möjlighet varken ekonomiskt eller tidsmässigt att åka till Anderstorp för att hämta vår post med våra räkningar och annat i.. och jag kommer aldrig mer lita på någon annan angående posten och ekonomin igen.

Kommentarer


Regler:

- Tänk på att din IP-adress registreras! Du är aldrig helt anonym.
- INGEN reklam tack! Varken för tävlingar, din blogg eller dyl.
- Fråga INTE hur jag mår, eller vad jag gör. LÄS BLOGGEN istället så får du svar.
- LÄS bloggen innan du kommenterar. Det är väl därför du är här?
- Jag svarar på VARJE KOMMENTAR som följer dessa enkla regler.


Kommentera:

Namn:

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig.
Trackback

bloglovin









Blogg listad på Bloggtoppen.se Personligt
RSS 2.0