Namn: Madeleine
Ålder: 21år
Bor: Stockholm
Civilstatus: Sambo

Det stora bloggbråket - när ska "kändisarna" ge sig?

Alltså hur ooooorkar barnen? Seriöst? Är det såhär ungdomarna kommer "reda ut" konflikter om 10år? Bråka öppet via bloggar?

Ni vet säkert vilka jag talar om. Ja, Dessie, Paow och alla andra. Det är visserligen ganska underhållande att läsa, men jag funderar på när dom skall ge sig. Och varför tar dom inte bara upp telefonen och ringer till varandra? Sitta och tjaffsa via bloggen känns inte särskilt konstruktivt. Snacka om envägskommunikation utan dess like.

Småbarnen (förlåt, jag kan inte säga något annat) tror verkligen helt seriöst att dom är kändisar. Att dom är så kända att dom inte kan umgås med "vanliga" människor. Men när skall dessa barn förstå att dom falskaste människorna är inom bloggvärlden? Alla vill bli lite bättre, lite kändare, synas lite mer.

Jag blir så otroligt trött på folk som utnyttjar andras känslor för deras egen vinnings skull. Bloggvärlden hej!

Men ibland funderar jag på om allt bara är ett pr-trick för att få fler läsare. Om dom egentligen inte alls är osams, utan bara låtsas för att fler skall läsa, för att dom skall höras lite mer.

Jag hoppas att dom förstår att om det nu bara är ett pr-trick så är det kanske dags att komma på någonting annat, för deras vänskap kommer faktiskt bli lidande på riktigt i slutändan. Dom kommer ju inte direkt kunna umgås med varandra normalt, eftersom dom ju är "ovänner".

Nåja. Jag hoppas verkligen att dom tycker att det är värt det. Och att allt blir bra i slutändan.

Kommentarer


Regler:

- Tänk på att din IP-adress registreras! Du är aldrig helt anonym.
- INGEN reklam tack! Varken för tävlingar, din blogg eller dyl.
- Fråga INTE hur jag mår, eller vad jag gör. LÄS BLOGGEN istället så får du svar.
- LÄS bloggen innan du kommenterar. Det är väl därför du är här?
- Jag svarar på VARJE KOMMENTAR som följer dessa enkla regler.

Postat av: Ess

Jag ser faktiskt inte ens det underhållande med det.... bara patetiskt =)

2010-02-09 @ 18:03:01
URL: http://fucktabulous.wordpress.com
Postat av: Stephanie

Jag tror att en del av bråken är påhittade för att få mer trafik. Men några är nog för att såra och bara ljuga, och slå ner på främmande människor de inte känner, för att göra deras blogg mer underhållande :(



Jag kommenterade tillbaka på min blogg, men vägrade skriva ut namnet och personens länk, när personen ljugit om mig. Personen vill bara ha uppmärksamhet. Har lärt mig av andra snälla bloggare de senaste dagarna att bara skita i personen, för hur mycket bevis man än har, och även ifall man lyfter på luren och ringer till personen, så fortsätter personen att ljuga och hänga ut en. Så vad jag har lärt mig nu är skit i lögnerna och gå vidare, även ifall det är svårt... och även ifall många tror på lögnerna :(

2010-02-10 @ 17:34:30
URL: http://www.steffi.se
Postat av: sava

åh jag orkar inte änns läsa dessies & paows bloggar, det handlar bara om klagan,klagan & ännu mera klagan på allt & alla !

2010-02-12 @ 16:06:36
URL: http://ssavah.blogg.se/

Kommentera:

Namn:

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig.
Trackback

bloglovin









Blogg listad på Bloggtoppen.se Personligt
RSS 2.0