Namn: Madeleine
Ålder: 21år
Bor: Stockholm
Civilstatus: Sambo

Riga i Januari

Nu har jag och Ybert gjort något så busigt och spontant som att boka en kryssning till Riga i Januari. 28 januari sticker vi till Riga och kommer hem 30 januari. Det skall bli så otroligt kul, och jag ser fram emot det jättemycket. Det blir bara vi två, karlarna får stanna hemma så vi får lite "tjejtid" för oss själva utan partners och barn. Härligt. Sminka sig och göra sig fin i håret i timmar, lyssna på typisk tjejig musik och kanske sjunga karaoke tillsammans igen för första gången på flera år haha.

Jag ser verkligen fram emot att få gå runt i denna vackra stad, se nya människor, insupa ett nytt språk och enbart kunna ta mig fram på Engelska. Kanske hitta några fina skor eller en fin klänning. Köpa billiga cigaretter och alkohol. Köpa löjligt billiga drinkar i en bar och bara vara hemifrån. Det är skönt att komma bort, och sen otroligt skönt att komma hem till sitt. Jag kommer sakna min sambo oerhört - och det är bra. Det är bra för förhållandet att få sakna varandra lite, och jag kommer verkligen längta efter att få gosa in mig i hans famn igen. Jag är inte van att sova själv så det kommer bli tufft, även om det enbart är 2 nätter. 2 nätter är länge när man inte är van vid det.

Som tur är så finns det gratis wifi på båten vilket innebär att jag kommer kunna blogga från båten. Vilken tur att jag har min lilla fina Samsung N140 som är väldigt smidig att ta med sig. Nu måste jag dessutom verkligen köpa en ny kamera när jag hade sönder den andra igår.

Bra start på året, eller vad säger ni?





Riga - Here we come!

Kommentarer


Regler:

- Tänk på att din IP-adress registreras! Du är aldrig helt anonym.
- INGEN reklam tack! Varken för tävlingar, din blogg eller dyl.
- Fråga INTE hur jag mår, eller vad jag gör. LÄS BLOGGEN istället så får du svar.
- LÄS bloggen innan du kommenterar. Det är väl därför du är här?
- Jag svarar på VARJE KOMMENTAR som följer dessa enkla regler.

Postat av: Malin

Gud vad söt blogg du har=)

Kankse du vill kika in på min oc slänga en härlöig kommentar?

2010-12-11 @ 09:53:28
URL: http://flikkhan.devote.se
Postat av: Changiie

Sv; Gävle är mkt större än Gnosjö. Gnosjö är en liten by i skogen :)

2010-12-11 @ 10:26:08
URL: http://changiie.blogg.se/
Postat av: Anonym

i ♥ your blog :-)

Härlig blogg ! besök min gärna ;)

2010-12-11 @ 20:57:46
URL: http://icethorslund.blogg.se/
Postat av: Josie

Haha, inte såå spontant kanske, när det är över 1 månad kvar ;)



Fast Riga är en trevlig stad, var där sommaren -08, fast flög dit då. Hade tänkt åka dit igen i början utav nästa år, men det är lite synd att det bara är några timmar man är där när man åker kryssning. Om du inte varit där innan kommer du vilja åka dit igen och stanna längre, helt klart :)

2010-12-12 @ 17:50:24
URL: http://josiieliive.blogg.se/

Kommentera:

Namn:

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig.
Trackback

bloglovin









Blogg listad på Bloggtoppen.se Personligt
RSS 2.0