Namn: Madeleine
Ålder: 21år
Bor: Stockholm
Civilstatus: Sambo

Jag har bloggfördomar.

Jag erkänner det. Jag surfar runt väldigt mycket på blogstart.se bland annat, just för att hitta nya, intressanta bloggar. Men mitt problem är ganska stort. Fånigt. Löjligt. Jag läser inte fula bloggar.

Om jag kommer inte på en blogg så klickar jag direkt vidare om inte allt är perfekt. Är headern ful, färgerna "fel" eller liknande bekymmer så surfar jag vidare direkt. Jag läser inte ens innehållet, vilket gör att jag antagligen missar en hel del intressanta bloggar enbart för att jag dömer ut dessa på förhand.

Jag försöker vidga mina vyer, men det är verkligen svårare än vad man kan tro. Jag är ytlig, jag vill läsa vackra bloggar! Snygg header, fin och stilren design med dämpade och svala färger.

Det dumma är ju att skönheten ligger i betraktarens öga, vilket innebär att innehavaren till den "fula" bloggen kanske tycker att dennes blogg är den snyggaste av dom alla. Alltså är sannolikheten att denne kommer byta till en design som "passar mig" ganska minimal.

Hm, hm, hm.. hur gör man för att vidga sina vyer? Gud vilket i-landsproblem jag har ändå..

Kommentarer


Regler:

- Tänk på att din IP-adress registreras! Du är aldrig helt anonym.
- INGEN reklam tack! Varken för tävlingar, din blogg eller dyl.
- Fråga INTE hur jag mår, eller vad jag gör. LÄS BLOGGEN istället så får du svar.
- LÄS bloggen innan du kommenterar. Det är väl därför du är här?
- Jag svarar på VARJE KOMMENTAR som följer dessa enkla regler.

Postat av: cornelia

sv: tack :)



jag har samma problem som dig, är inte bloggen snygg så är det inte en bra blogg, haha ;)

2010-11-12 @ 15:31:06
URL: http://candevii.blogg.se/
Postat av: nadia

Jag gör nog samma sak. Jag tycker headern säger ganska mycket om vad det är för slags blogg. Tyvärr är det nog som du säger att man missar en del bra bloggar på det. Och jag ska väl egentligen inte öppna munnen eftersom att jag verkligen inte har lagt ner någon tid på bloggdesignen :P

2010-11-12 @ 16:20:45
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: Maria

jag tycker att min design är ok men den ska förbättras, vad tycker du ?

2010-11-13 @ 01:23:38
URL: http://mariasandlund.blogg.se/
Postat av: Helga

Har samma problem haha. Stör mig alltid på folk som har blogg.se o bara vit bakgrund o svart textfärg, alltså inte gjort någonting.. X)

2010-11-13 @ 18:44:46
URL: http://hviolist.blogspot.com
Postat av: Ronja

Hejhej! va med och tävla om att vinna en gratis blogg design! (läs om info på min blogg). Om det inte är något för dig så kanske du vill synas på min blogg i en hel vecka genom att skicka in ett bidrag till veckans bild? :)

Kramkram

2010-11-13 @ 21:41:41
URL: http://bygoode.webblogg.se/
Postat av: dlc

jag kan hålla med dig på detta ! :)

2010-11-14 @ 18:19:50
URL: http://bbebot.blogg.se/
Postat av: Elinor

jag håller med dig och är faktiskt imponerad av många bloggar jag stöter på här genom bloggtrafik, det är många som har fina headers. problemet är väl att många inte är så unika, även om det är fina headers så sticker de inte ut liksom.



men jag har precis lärt mig lite om online marknadsföring och hur man rankar högre på googles sökresultat osv. och då fick jag lära mig om att sökmotorerna har lättare för att läsa av bloggar som i princip bara har text i headern. så nu är jag lite splittrad kring hur jag ska göra.


Kommentera:

Namn:

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig.
Trackback

bloglovin









Blogg listad på Bloggtoppen.se Personligt
RSS 2.0