Namn: Madeleine
Ålder: 21år
Bor: Stockholm
Civilstatus: Sambo

1800:- för sveda och värk

I går hände något hemskt - jag spillde kaffe på datorn. Usch och fy! Tangentbordet slutade fungera och jag befarade det värsta. Det var bara att ringa försäkringsbolaget på en gång. Dom tyckte dock inte att det var någon mening att lämna in den eftersom den är så billig och självrisken skulle gå på 2000:-, så dom kompenserade mig i stället med 1800:-. Tack, men jag vill ha en fungerande dator! Visserligen går det ingen nöd på mig, här i familjen finns det 2 datorer, men jag ville ha min rosa älskingsdator.

Duktig flicka tar saken i egna händer. Plockade isär burken igår för att kolla att moderkortet var oskadat, vilket det var. Passade på att damma ur och kolla kylpastan. Lät burken vila över natten, men den fungerade fortfarande inte i morse. Eller ja, själva datorn fungerade ju, men inte tangentbordet.

Nu har jag varit en väldigt duktig flicka och "skurat" hela tangentbordet. Bort med alla tangenterna och fram med varmt vatten och tops. Och se på maken! Now it works again. Helt underbart! En fungerande dator igen, och dessutom 1800:- rikare för sveda och värk. Härligt. Men det var rätt mycket slit och ångest för dom pengarna ändå..

Kommentarer


Regler:

- Tänk på att din IP-adress registreras! Du är aldrig helt anonym.
- INGEN reklam tack! Varken för tävlingar, din blogg eller dyl.
- Fråga INTE hur jag mår, eller vad jag gör. LÄS BLOGGEN istället så får du svar.
- LÄS bloggen innan du kommenterar. Det är väl därför du är här?
- Jag svarar på VARJE KOMMENTAR som följer dessa enkla regler.


Kommentera:

Namn:

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig.
Trackback

bloglovin









Blogg listad på Bloggtoppen.se Personligt
RSS 2.0