Namn: Madeleine
Ålder: 21år
Bor: Stockholm
Civilstatus: Sambo

Utelistan.


Hösten - Nu är den här. Är jag redo? Nej. Visst, kul att flytta och så i november men jag klarar inte kylan! Jag blir så ledsen när jag sitter inne och ser det fantastiska vädret ute, men vill inte gå ut för att jag veeet att jag kommer frysa. Trots detta har jag tappert varit ute ett par gånger i skogen för att plocka svamp. Men fryser, det gör jag.. Dag som natt.

Skolan - Jag tycker att det är jättekul att plugga, men just nu är det bara för mycket! Jag känner att jag kvävs av den här perioden som innehåller prov, hemskrivningar och gud vet allt. När kommande två veckor är förbi så kan jag äntligen andas ut..

Servicenivån i Sverige - Sverige har överlag dålig servicenivå. Småbrudar som sitter i receptioner och har noll koll, otrevlig personal och folk i allmänhet i vardagslivet. Folk är dåliga på att bemöta varandra, vara hjälpsamma och trevliga. Vad är det med folk idag? Vill vi inte göra varandra glada? Förstår ni inte hur ni kan glädja andra genom att hjälpa barnvagnen på bussen, Agda 80år uppför trappan med sin tunga vagn och rörelsehindrade Lars att nå upp till flingorna på Ica? Usch på er alla som ignorerar varandra och inte hjälper när ni kan. Små insatser är viktigast, jag skiter i om ni skänker 1000kr i månaden till Rädda Barnen om ni ignorerar era medmänniskor i vardagslivet.

Söndagsbilister - Ni vet sådana där som inte blinkar i rondeller, som kör i arslet på en och beter sig allmänt illa i trafiken. Samspel människor, snälla!

Kommentarer


Regler:

- Tänk på att din IP-adress registreras! Du är aldrig helt anonym.
- INGEN reklam tack! Varken för tävlingar, din blogg eller dyl.
- Fråga INTE hur jag mår, eller vad jag gör. LÄS BLOGGEN istället så får du svar.
- LÄS bloggen innan du kommenterar. Det är väl därför du är här?
- Jag svarar på VARJE KOMMENTAR som följer dessa enkla regler.

Postat av: Carina

Bra skrivet :)

2010-10-11 @ 11:44:54
URL: http://www.totalbeauty.se

Kommentera:

Namn:

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig.
Trackback

bloglovin









Blogg listad på Bloggtoppen.se Personligt
RSS 2.0