Namn: Madeleine
Ålder: 21år
Bor: Stockholm
Civilstatus: Sambo

Jeansuppknäppning pågår.

Härligt väder ute, lektionen var en riktig kortis och solen värmer skönt genom fönstret. Jag sitter nu hemma i vardagsrummet med en kopp kaffe och småtittar på Morden i Midsomer. Allt är perfekt! Om det inte vore för mina snortighta jeans som skär in i magfettet.

Det är inte så att jeansen är för tighta när jag går eller står. Tvärtom - jag måste oftast använda skärp för att jag inte skall tappa dom. Men när man sätter sig ner, när magen bullar ihop sig oavsett hur smal man är.. då är dom alldeles för tighta.

Jag erkänner, jag är en sån där som knäpper upp jeansen. Alltid. Hemma, på restaurang, i skolan, på möten. Alltid knäpper jag upp jeansen mer eller mindre diskret beroende på tillfälle. Det vore ju bra om man kunde köpa större jeans, men hur skulle det gå till? Jag kan ju inte tappa dom när jag går.. och kom igen - allas mage bullar sig när man sitter ner och lutar sig lite framåt. Trots detta så är det så tabubelagt. Man skall ha platt mage, men jag undrar när folk skall förstå att det inte hjälper..?

Jag sitter kvar här i min soffa, med mitt kaffe och mina skolböcker. Knäpper upp jeansen.. och helt plötsligt var allt perfekt igen.


Kommentarer


Regler:

- Tänk på att din IP-adress registreras! Du är aldrig helt anonym.
- INGEN reklam tack! Varken för tävlingar, din blogg eller dyl.
- Fråga INTE hur jag mår, eller vad jag gör. LÄS BLOGGEN istället så får du svar.
- LÄS bloggen innan du kommenterar. Det är väl därför du är här?
- Jag svarar på VARJE KOMMENTAR som följer dessa enkla regler.


Kommentera:

Namn:

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig.
Trackback

bloglovin









Blogg listad på Bloggtoppen.se Personligt
RSS 2.0