Namn: Madeleine
Ålder: 21år
Bor: Stockholm
Civilstatus: Sambo

Ett fruset liv av Karin Wahlberg

Jag har som sagt läst en bok dom senaste dagarna som jag nu tänkte skriva en bokrecension om. Hoppas boken fångar ert intresse också!


  • Bokens namn: Ett fruset liv
  • Författaren: Karin Wahlberg
  • Genre: Deckare
  • Bokförlag: Månpocket
  • ISBN: 9789170018428

  • Om boken:


    En gråkall novemberdag hittas en ung kvinna flytande i vassen vid en ödslig strand. Hon är mördad, men trots att hon varit död en tid verkar ingen ha saknat henne. Vem var den unga Malin egentligen? Och vem är mannen hon skriver om i sin hemliga dagbok?: "Detta år slutar bra. Jag har fått en vän. Kanske mer än en vän?"


    När kriminalkommissarie Claes Claesson börjar nysta i historien visar det sig snart att trådarna leder till ett antal helt vanliga människor i den lilla sydsvenska staden. Men ändå är det något som inte stämmer. Att kommissarien själv är nybliven småbarnspappa och dessutom råkat ut för sitt livs första ryggskott gör inte tillvaron mindre komplicerad.



    Tankar och tycke:

    Det här är en bok som jag egentligen inte hade en tanke på att läsa, förrän jag trillade över den av en slump när det var den enda deckare i bokhyllan som jag inte hade läst. Oj så galet! Jag kände redan ett par sidor in i boken att det här är en bok som jag borde ha läst för längesedan, och jag är redan sugen på att läsa fler böcker av denna författarinna.

     

    Boken hoppar tidvis mellan offrets tankar, mördarens och annat löst folk, och det kan nästan vara lite knepigt att hänga med om man är trött och har tankarna fokuserade på annat håll.

     

    Men boken är bra, och den slutade faktiskt inte alls som jag trodde. Positivt! Det är lite småtrist när man redan halvvägs in i boken har listat ut vem som är den skyldige.

     

    Boken rekommenderas helt klart!


    Pressröster om Ett fruset liv:



    "...en av de riktiga höjdarna i årets svenska deckarflod"
    SKÅNSKA DAGBLADET


    "Karin Wahlbergs roman är vardagsrealism i kriminalform när den är som bäst."
    DAGENS NYHETER





    Kommentarer


    Regler:

    - Tänk på att din IP-adress registreras! Du är aldrig helt anonym.
    - INGEN reklam tack! Varken för tävlingar, din blogg eller dyl.
    - Fråga INTE hur jag mår, eller vad jag gör. LÄS BLOGGEN istället så får du svar.
    - LÄS bloggen innan du kommenterar. Det är väl därför du är här?
    - Jag svarar på VARJE KOMMENTAR som följer dessa enkla regler.

    Postat av: Amy

    Usch, vilket läskigt omslag!

    Jag har läst annat av Karin Wahlberg, hon är bra!!

    2010-11-11 @ 14:51:31
    URL: http://amylioness.blogspot.com
    Postat av: Anonym

    Den kanske man skulle ta och läsa, länge sedan jag läste en deckare nu.=)



    Sv. Ja verkligen, älskar att få paket! Nu kan du se vad det innehöll.=)

    2010-11-11 @ 15:39:00
    Postat av: B E C C A

    Kika in och anmäl dig till helgens blogg! :)

    http://rebeccalahti.blogg.se/2010/november/helgens-blogg.html#comment



    KRAM

    2010-11-11 @ 16:29:36
    URL: http://rebeccalahti.blogg.se/

    Kommentera:

    Namn:

    E-postadress:

    Bloggadress:

    Kommentar:

    Kom ihåg mig.
    Trackback

    bloglovin









    Blogg listad på Bloggtoppen.se Personligt
    RSS 2.0