Namn: Madeleine
Ålder: 21år
Bor: Stockholm
Civilstatus: Sambo

Sluta förneka sanningen!

Det nya trendiga är att förneka verkligheten. Vi tror att vi genom att förneka verkligheten kan skapa en bättre värld och miljö, trots att vi innerst inne vet att vi är rejäla hycklare. Vad som får mig att ta upp detta ämnet?

Det nya trendiga är att förneka verkligheten. Vi tror att vi genom att förneka verkligheten kan skapa en bättre värld och miljö, trots att vi innerst inne vet att vi är rejäla hycklare. Vad som får mig att ta upp detta ämnet? Mina rynkor.

Jag är 21år gammal och har rynkor i pannan. Dessa beror på att jag har otroligt torr hy, inte åldrande. Men still - jag har rynkor. Trots detta får jag hela tiden försvara mig om jag råkar öppna munnen och andas ordet rynka. Kommentarer som "lägg av", "kom igen, du är bara 21" och så vidare. Vakna upp! Jag har rynkor, hur förbannat svårt skall det vara att inse det? Torrynkor är ingenting som är särskilt ovanligt, och det kan drabba dig oavsett om du är 17 eller 63. Men vad är det med dagens ungdomar att förneka verkligheten?

Det är ofint att leva i verkligheten. Allting skall vara rosaskimrande, perfekt och i harmoni - men ingen vill erkänna det. Det är ju fult. Jag tycker att det är bra att man motarbetar osunda ideal, men är det verkligen rätt väg att gå när man förnekar en sådan naturlig sak som rynkor?

Inse hur sunt det är att jag har rynkor, 21år gammal. Jag är precis som många andra. Jag har rynkor. Antagligen du också.

Kommentarer


Regler:

- Tänk på att din IP-adress registreras! Du är aldrig helt anonym.
- INGEN reklam tack! Varken för tävlingar, din blogg eller dyl.
- Fråga INTE hur jag mår, eller vad jag gör. LÄS BLOGGEN istället så får du svar.
- LÄS bloggen innan du kommenterar. Det är väl därför du är här?
- Jag svarar på VARJE KOMMENTAR som följer dessa enkla regler.


Kommentera:

Namn:

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig.
Trackback

bloglovin









Blogg listad på Bloggtoppen.se Personligt
RSS 2.0