Namn: Madeleine
Ålder: 21år
Bor: Stockholm
Civilstatus: Sambo

Nätdejting blir allt vanligare

Nätdejting är ett fenomen som jag inte förstår mig på. Känns inte det lite väl desperat att söka efter en partner på nätet? Visst har det antagligen hjälpt många, men det känns som att det stjälper också. Nu behöver vi inte längre röra oss i samhället för att hitta en partner - allt vi behöver är en dator.

Överallt ploppar det upp nya sidor hela tiden, alla med samma mål - att tjäna pengar på kärlekstörstande människor. Visst finns det giganter som t.ex Spraydate som har funnits sedan 1999 där man kan känna sig relativt säker. Men alla dessa andra sidor som dyker upp och marknadsför sig som "gratis" när det egentligen kostar pengar att göra allt annat än att kolla din egna sida.

Jag har faktiskt suttit på spraydate för ett par år sedan för skojs skull och jag upplever den sidan som seriös med ett blandat gäng människor. Självklart finns det mer eller mindre seriösa på alla sidor, men jag upplever ändå Spraydate som genomgående seriöst. Spraydate är nog en av få dejtingsajter som jag skulle kunna använda. Om jag skulle använda en dejtingsajt.. jag är som sagt väldigt kluven.

Kommentarer


Regler:

- Tänk på att din IP-adress registreras! Du är aldrig helt anonym.
- INGEN reklam tack! Varken för tävlingar, din blogg eller dyl.
- Fråga INTE hur jag mår, eller vad jag gör. LÄS BLOGGEN istället så får du svar.
- LÄS bloggen innan du kommenterar. Det är väl därför du är här?
- Jag svarar på VARJE KOMMENTAR som följer dessa enkla regler.

Postat av: Jane

Hejsan! Snubblade över din blogg, och kände för att kommentera det här med nätdejting..



Det är ju väldigt osäkert, förstås. Man vet inte säkert vem det är man får kontakt med, och har man otur så kan även dejtingsidan vara oseriös och skicka ut din info till alla håll och kanter på nätet... så, njae, jag tror inte på dejtingsidor, även för den anledningen att jag inte tror på en sida, vars mål är att "ragga"/hitta en partner. Det funkar ju inte alltid IRL heller. Finner man varann så gör man, helt enkelt! Man behöver inte leta, så mycket kan då fel då. Enligt mig!



Jag fann min sambo (eller han fann mig, snarare) på nätet dock, faktiskt. Helgon.net (hahah...). Jag letade inte efter en kille, men helt plöstligt var han där, med samma intressen och liknande "levnadssituation", haha!



Kärlek ska nog inte vara en industri. Men naturligtvis finns det undantagen som bevisar regeln ;)



Jösses, det blev en halv uppsats detta...!

2010-11-24 @ 18:20:22
URL: http://ohdeerme.blogg.se/

Kommentera:

Namn:

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig.
Trackback

bloglovin









Blogg listad på Bloggtoppen.se Personligt
RSS 2.0