Namn: Madeleine
Ålder: 21år
Bor: Stockholm
Civilstatus: Sambo

Wanna be startin' somethin'

Vad gör ni när ni gör er av med kläder? Slänger ni, ger ni bort eller säljer?


Nu har jul nyligen varit, och en hel del har säkerligen fått kläder i julklapp och rensar därför ur garderoben. Men snälla, släng inte kläderna! Det är både påfrestande på miljön, och onödigt när det finns människor som verkligen har behov av era kläder som ni ändå inte vill ha kvar.

Det spelar ingen roll om det är en orange skjorta med rosa prickar på, eller ett par använda men välskötta trosor - det behövs!

Så snälla ni, släng inte era kläder i år. År 2010 kan vi väl ägna en extra tanke åt våra medmänniskor i andra länder, och bostadslösa i Sverige?

Gå gärna igenom er garderob, och kika efter om ni har något att skänka bort.

Om ni trots allt inte har något som ni har möjlighet att skänka bort någonting, eller inte bor i närheten av en hjälpmission så kan ni enkelt och snabbt stödja Stockholms Stadsmission med 50kr, genom att SMS:a HEM till 72 900. Pengarna går till ensamma äldre, bostadlösa samt barn och unga som behöver extra stöd.

Vill ni läsa mer om Stockholms Stadsmission och hur dom verkar så kan ni gå in på http://www.stadsmissionen.se .


Tack för er gåva, den betyder mycket!


Kommentarer


Regler:

- Tänk på att din IP-adress registreras! Du är aldrig helt anonym.
- INGEN reklam tack! Varken för tävlingar, din blogg eller dyl.
- Fråga INTE hur jag mår, eller vad jag gör. LÄS BLOGGEN istället så får du svar.
- LÄS bloggen innan du kommenterar. Det är väl därför du är här?
- Jag svarar på VARJE KOMMENTAR som följer dessa enkla regler.

Postat av: caroline

jag skänker bort mina kläder som jag inte kan ha längre eller inte använder :D

2010-02-02 @ 19:21:40
URL: http://carolinejohnson.blogg.se/

Kommentera:

Namn:

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig.
Trackback

bloglovin









Blogg listad på Bloggtoppen.se Personligt
RSS 2.0