Namn: Madeleine
Ålder: 21år
Bor: Stockholm
Civilstatus: Sambo

Jag är en slarvig perfektionist.

Idag har jag gjort det. Jag gjorde det för ett par dagar sedan, och jag gjorde det idag också. Städade. Och det tar aldrig slut! Idag var det garderoben + sovrummet som fick sig en upprensning, och för några dagar sedan var det hallen, köket, vardagsrummet och badrummet. Så nu är det rent i hela lägenheten!

Ja, skulle man kunna tro iallafall. Jag är nämligen en slarvig perfektionist. Jag vill ha det perfekt städat runt omkring mig hela tiden, men är alldeles för lat och slarvig för att ha det så. Det innebär att det nu är jättefint städat i garderoben och sovrummet, men förskräckligt stökigt i resten av lägenheten.

Hur gör man? Jag tänkte städa vidare imorgon, för jag vill verkligen inte ha det såhär, men det är så svååårt! Ni vet.. "jag diskar sen".. Suck! Jag mår fasiken inte alls bra av att ha det såhär stökigt som det är nu.. jag vill ha det rent och fint!

Disciplin, javisst, men det ligger inte i min natur att vara städad av mig. Lite småstökigt är okej - men det skall vara organiserat isåfall! Ja, ni förstår dilemmat.

Så - imorgon innan D vaknar så skall jag fixa, diska, vädra och göra allt sånt där som jag egentligen vill göra men är för lat för. Och när han vaknar så skall jag kaffet vara nybryggt, jag skall ha köpt nya cigg och givetvis ha bakat scones.

Ja, försöka duger. För jag vill ju vara sådär perfekt, och jag tänker göra ett försök. Men om jag lyckas - då skall jag fan vara riktigt jävla äckelperfekt resten av dagen.

Kommentarer


Regler:

- Tänk på att din IP-adress registreras! Du är aldrig helt anonym.
- INGEN reklam tack! Varken för tävlingar, din blogg eller dyl.
- Fråga INTE hur jag mår, eller vad jag gör. LÄS BLOGGEN istället så får du svar.
- LÄS bloggen innan du kommenterar. Det är väl därför du är här?
- Jag svarar på VARJE KOMMENTAR som följer dessa enkla regler.

Postat av: Kia

Glad Påsk :)

2010-04-03 @ 09:08:35
URL: http://kiiika.blogg.se/
Postat av: Jonnie

hihi tack fast jag måste nog erkänna att jag smygrökte för en stund sen : (

2010-04-05 @ 07:21:37
URL: http://www.Alwaysfabulous.se

Kommentera:

Namn:

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig.
Trackback

bloglovin









Blogg listad på Bloggtoppen.se Personligt
RSS 2.0